Piedāvāju dažus ieteikumus, kas Jums varētu palīdzēt izvēlēties
pareizas un drošas braukšanas trajektorijas krusojumos.
Nogriešanās pa kreisi.
1. z ī m ē j u m s .
Vistipiskākais šauru divvirzienu ceļu krustojums, kad uz abiem ceļiem ir pa vienai braukšanas joslai katrā virzienā.
Rīkojies sekojoši:
- Savlaicīgi iekārtojies pie uzzīmētas vai iedomātas ceļa ass līnijas, kā to zīmējumā izdarījis vadītājs "A". Ja ass līnijas nav uzzīmētas, vadītājam ar acumēru jānosaka iedomātus punktus, kuri itkā ir ass līniju gali uz krustojuma robežām. Zīmējumā šie punkti atzīmēti kā sarkani diagonāli krustiņi ass līniju galos.
- Stūri griezt sāc, kad auto priekšējie riteņi uzbraukuši uz krustojuma robežas, tas ir uz šķērsojamā ceļa malas, kas zīmējumā parādīta kā iedomāta sarkana pārtraukta līnija.
- Nobeidzot nogriešanos aizliegts iebraukt pretēja virziena braukšanas joslā. Ass līnijai vai iedomātajam sarkanajam krustiņam jāpaliek pa kreisi no auto platuma gabarītiem, kā tas redzams zīmējumā.
Raksturīgākā kļūda:
Auto "B" nogriešanos uzsācis pārāk agri. Viņš jau pirms krustojuma brauc pa pretēja virziena joslu. Arī izbraucot no krustojuma auto daļēji atrodas ceļa kreisajā pusē. Tas ir ļoti bīstami un gan jau kādreiz beigsies ar sadursmi!
Daži instruktori sarkano trajektoriju sauc par "olu", bet zaļo - par "kastīti". Zināma līdzība ir saskatāma, vai nē?
2. z ī m ē j u m s . No vienvirziena ielas jānogriežas šaurā divvirzienu ielā.
Rīkojies sekojoši:
- Laikus iekārtojies kreisajā braukšanas joslā, vai ieņem kreiso stāvokli vienīgajā joslā, kā tas parādīts zīmējumā.
- Nogriezties sāc, kad auto priekšējie riteņi uzbraukuši uz šķērsielas iedomātās vai uzzīmētās ass līnijas turpinājuma, kā parādīts ar zaļo trajektoriju zīmējumā. Šeit, kā iepriekš, sakanais krustiņš uzvilkts ass līnijas galā.
Vadītāja kļūdas saprotamas pēc zīmējuma.
Trajektorija "B" atgādina olu, nogriešanās iesākta agri un auto, nogriežoties, iebrauc šķērsielas kreisajā pusē.
Trajektorija "C" itkā nav bīstama citiem, taču krustojuma pārbraukšanai prasa papildu laiku un vadītāja pūliņus un liecina par situācijas neredzēšanu, kas ir bīstami. Vadītājs nogriešanos iesācis ar nokavēšanos visdrīzāk tādēļ, ka manevra laikā skatījās tikai auto priekšā, bet neredzēja, kur ir šķērsiela un kas tajā notiek.
Nogriešanās pa labi
3. z ī m ē j u m s .
Šis manevrs neatšķiras uz divvirzienu vai vienvirzienu ceļiem.
Rīkojies sekojoši:
- Laikus pārkārtojies labējā joslā vai labējā stāvoklī uz vienīgās pietiekami platās braukšanas joslas. Tikai neaizmirsti, ka pagriezienā auto pakaļgals "šmaucas" - pakaļējie riteņi novirzās uz pagrieziena pusi. Nepiekārtojies pie labās malas pārāk tuvu, lai pagriezienā labais pakaļējais ritenis neuztriektos uz ietves stūri, kā tas notiek, nogriežoties pa trajektoriju "C".
- Ja krustojuma stūris noapaļots, centies braucot to "nokopēt". Ja noapaļojuma nav, jāizvēlas lielāks intervāls līdz ievei (nomalei), jābrauc lēnāk, stūres ratu jāgriež mazliet vēlāk, straujāk un līdz galam.
Biežākais nepareizas, bīstamas trajektorijs iemesls labajā pagriezienā ir liels braukšanas ātrums. Trajektorija "B" var liecināt par novēlotu nogiešanās uzsākšanu, nepietiekami veiklu stūres rata griešanu.
Par sagatavošanos krustojuma pārbraukšanai skatieties šeit