. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Apgriešanās paņēmieni. 1. Uz pietiekami plata ceļa ar nomalēm apgriezies priekšgaitā, kā tas redzams 1. zīmējumā. Manevram izmanto ceļa nomales. Pirms manevra neapstājies, ja tas nekaitē drošībai. 2. Ja ielas platums nepietiekams, lai apgrieztos jebkurā vietā, atrodi un izmanto brauktuves paplašinājumu, kā tas parādīts 2. zīmējumā. Automobiļa B vadītājam manevru jāsāk pret paplašinājuma vidu, lai iekļautos tā teritorijā un nevajadzētu pielietot atpakaļgaitu. 3. Ja brauktuves paplašinājuma nav, izmanto blakusbrauktuvi, kā parādīts 3. zīmējumā. Blakusceļā iebrauc atpakaļgaitā, izmantojot labējo atpakaļskata spoguli. No lielā ceļa izdevīgāk nobraukt atpakaļgaitā, lai uzbrauktu priekšgaitā, kas ir daudz drošāk. 4. Ja nav visa iepriekš pieminētā, apgriežoties būs jāpielieto atpakaļgaita, kā parādīts 4. zīmējumā. Iespējami divi apgriešanās varianti. To atšķirības saprotamas, apskatot zīmējumu. Kurš no viņiem labāks, grūti noteikt. Laikam jau auto B manevri ir vienkāršāki, ātrāki un mazāk bīstami. Iemācies abus, noderēs. A t c e r i e s ! Parādītie manevri atļauti tikai vietās: - kur ass līnija un brauktuves malas apzīmējošās līnijas ir pārtrauktās, vai to nav vispār; - kur ceļa pārredzamība jebkurā virzienā nav mazāka par 100 metriem. Auto iebraukšana stāvvietā. Vienkāršāk iebraukt, nogriežoties no lielāka attāluma, kā to 1. zīmējumā dara auto B. Auto A pa 1. zīmējumā parādīto trajektoriju noparkot stāvvietā simetriski nav iespējams. Ja ir izvēle, iebrauc ar kreiso pagriezienu, kā to 2. zīmējumā dara auto A. Iesākot manevru nevajadzēs pārkārtoties pa kreisi, kā tas jādara 3. zīmējumā. Arī pārredzamība manevra laikā būs labāka. Nogriezties uz izvēlēto stāvvietu sāc, kad ar plecu esi pret iepriekšējās stāvvietas kreiso līniju, kā 4. zīmējumā. Stūri pa kreisi griez tā, lai ar labējo vadriteni uzbrauktu uz izvēlētās stāvvietas labās puses līniju. Manevra beigās vadriteņus iestūrē simetriski starp līnijām, pagriez tos taisni un apstājies. Parkošanai izvēlies vietu, kurai abās pusēs ir tukšas stāvvietas. Ja tādas vietas nav, izvēlies stāvvietu, aiz kuras nākošā ir brīva, kā 5. zīmējumā. Nebūs problēmas, iebraucot stāvvietā, ar labo vadriteni uztrāpīt uz labējo stāvvietas apzīmējuma līniju. Sarežģītāk iebraukt stāvvietā starp diviem jau stāvošiem auto, kā 6. zīmējumā. Iegriešanos iesāc nedaudz vēlāk. Stūri pa kreisi sagriez maksimāli. Pirms labās puses kaimiņa auto apstājies. Sagriez stūri pa labi līdz galam. Pabrauc atpakaļgaitā. Kad auto priekšgals ir pret tavu stāvvietu, iestūrē tajā un apstājies. Ja stāvlaukumā brīvas stāvvietas iebraukšanai ar kreiso pagriezienu nav, būs jāparkojas pa labi, kā 3. zīmējumā. Augstāk izskatītie ieteikumi ir spēkā arī šajā gadījumā. Zīmējumos ar zaļajām līknēm uzrādīta auto priekšdaļas viduspunkta trajektorija nogriežoties.
|
Vai tiešām mums motors tiktāl "nočibējis", ka tik ilgi nevaram apdzīt velosipēdisti?
Nemākulīga iebraukšana stāvvietā vai izbraukšana no tās bieži izraisa satiksmes negadījumu, kura rezultātā tiek sabojāta gan sava, gan sveša auto virsbūve, sasisti apgaismojuma un signalizācijas ierīču lukturi. Mēdz būt arī nopietnākas sekas.
| |