|
CSDD eksāmenā figūra jāizpilda, pielietojot stāvbremzi.
Izejas pozīcija:
Izslēgts pārnesums, nobremzēta stāvbremze, atlaisti visi pedāļi.
Darbošanās secība:
1. Izslēdz sajūgu, ieslēdz 1. pārnesumu.
2. Nospied stāvbremzes fiksatoru, sviru pagaidām nenolaid. Nospiest fiksatoru vari arī tieši pirms sviras nolaišanas, tikai uztraukumā nekļūdies.
3. Piedod gāzi apmēram līdz 2 tūkst. apgriezieniem pēc tahometra, vai pēc motora skaņas. Turi gāzes pedāli nekustīgu!
4. Atlaid sajūga pedāli līdz stāvoklim,kurā sajūgs sāk ieslēgties. Turi arī sajūga pedāli!
Sajūga ieslēgšanās pazīmes.
- Motora apgriezieni pie pastāvīgas gāzes samazinās (skaties tahometrā vai klausies motora skaņu).
- Auto sāk trīcēt. Priekšējās piedziņas auto pakaļgals nedaudz noslīgst.
5. Droši un pilnīgi nolaid stāvbremzes sviru. Sajūga pedāli turpini, kā iepriekš, turēt.
Automobilim laideni jāsāk braukt. Ja tā nenotiek, vai auto sāk atripot, nedaudz - par dažiem milimetriem atlaid sajūga pedāli.
Raksturīgas kļūdas:
- 4. punktā atlaižot sajūga pedāli, atlaiž arī gāzi.
- 4. punktā nezina pedāļa pozīciju, kurā sajūgs sāk ieslēgties.
- 5. punktā, nolaižot stāvbremes sviru , nekontrolē kājas un atlaiž arī sajūga pedāli.
Apstājoties īslaicīgi nelielā kāpumā, stāvbremzi parasti nelieto.
Izejas pozīcija:
Ieslēgts 1. pārnesums, nospiesti
sajūga un darba bremzes pedāļi.
Darbošanās secība:
1. Atlaid sajūga pedāli līdz 2. pozīijai.
Motora skaņa kļūst dobjāka, tahometrs uzrāda nelielu apgriezienu samazināšanos.
2. Veikli labo pēdu pārcel uz gāzes pedāli un "uzgāzē".
3. Nekavējoties nedaudz atlaid sajūga pedāli, panākot auto laidenīgu sakustēšanos.
Raksturīgas kļūdas:
* Ja sajūga pedāli atlaidi par maz, auto sāks atripot. Nebaidies no nelielas (līdz 20 cm.) atripošanas.
* Ja sajūga pedāli atlaidi par daudz, motors "noslāps".
| |