.
Sākums
Par autoskolu
Kontroldarbs
Drošības ābece
Apgaismojums
Manevrēšana
Lando.ru
CSDD eksāmens
Vadīšanas tehnika
Trajektorijas
Auto pārbaude
Eksāmena figūras
Krustojums



Krustojuma pārbraukšanas shēma.

   Daudzus gadus, apmācot auto vadītājus, zināju, ka krustojumu pārbraukšana iesācējiem ir "klupšanas akmens", jo pats viņiem nevarēju tā strikti un pamatoti noteikt, kur piebraukt pie katra konkrētā krustojuma, cik ātri piebraukt, kādu pārnesumu un kad ieslēgt, kā izvēlēties pareizo braukšanas trajektoriju ...
   Sapratu, ka jāmeklē kāda noteiktu darbību shēma, kuras izpilde nebūtu grūti apgūstama un dotu maksimālu drošību krustojumā. Piedāvāju Jums vairākkārt pārveidoto un papildināto darbošanās shēmu, tuvojoties krustojumam ar galveno ceļu vai vienādas nozīmes krustojumam.

1.    P ā r k ā r t o j i e s .

-    Uz divvirzienu ielas ar vairākām braukšanas joslām pirms nogriešanās laikus pārkārtojies attiecīgā malējā joslā.

-    Ja braukšanas josla ir tikai viena un pietiekami plata, iekārtojies uz tās attiecīgā malējā stāvoklī.

   I z ņ ē m u m s.
   Uz šauras divvirzienu ielas pirms jebkuras nogriešanās pie krustojuma piebrauc pa savas joslas vidu.

-    Uz vienvirziena ielas pirms nogriešanās pa kreisi iekārtojies joslā pie kreisās ietves (nomales).

2.    P i e b r e m z ē .

-    Ja slēgsi 2. pārnesumu, bremzē līdz 30 km/h.
-    Ja slēgsi 1. pārnesumu, bremzē līdz 20 km/h.

3.    P ā r s l ē d z i e s .

-    Normāli pirms nogriešanās gan pa labi, gan pa kreisi ieslēdz 2. pārnesumu.

-    Ja jānogriežas šaurā ielā, ja pie krustojuma jāapstājas, ja krustojums nepārredzams - ieslēdz 1. pārnesumu.

    P i e z ī m e .
   Pa kreisi bieži nogriezties var, braucot ar 3. pārnesumu.

4.    D r o š ī b a .

-    Krustojumu pārlūko un novērtē no iespējami lielāka attāluma. Pie tā piebraukt centies mirklī, kad varēsi netraucēti aizbraukt.

-    Tieši pirms iebraukšanas krustojumā atkārtoti vairākkārt pārliecinies par drošību.

5.    T r a j e k t o r i j a .

    Pārbraucot krustojumu, nepieļauj iebraukšanu pretējā virziena braukšanas joslā.
Nogriežoties, "ar acīm rādi" automobilim ceļu.    Par trajektorijām skaties   šeit.

      P i e z ī m e s :
   - Nevajadzētu (vismaz apmācības sākumā) darbības mainīt vietām. Ja vispirms pārslēgsi pārnesumu, aizmirsīsi bremzēt. Ja nepārkārtojies bremzēsi, ļoti traucēsi aizmugurē braucošo, kurš arī būs spiests bremzēt. Arī iegaumēt ātrāk izdodas, ja vienmēr ievēro vienu un to pašu darbošanās secību.
   - Bieži kādu vai pat vairākus punktus šajā shēmā var izlaist, nepildīt. Piemēram, ja brauci lēni, ar zemu pārnesumu un pa vienīgo braukšanas joslu, nevajag ne pārkārtoties, ne bremzēt, ne pārslēgties.
   - Pat minimāla kustība daudzkārt atvieglo braukšanas turpināšanu, ātruma palielināšanu, jo nav jāpārvar auto mierastāvokļa inerce, nav jādeldē sajūgu, nav jāstreso pašam un aizmugurē braucošajiem. Tādēļ ļoti svarīgi braukt, lieki neapstājoties, arī pie krustojumiem. Taču drošība ir pāri visam!
   - Iegūstot pieredzi un vadīšanas iemaņas, Jūs nogriezīsieties ar augstāku pārnesumu un lielāku ātrumu, pārnesumu pārslēgsiet nogriešanās laikā vai pēc nogriešanās.



Situācijas analīze krustojumā.

   Vadoties pēc zemāk piedāvātā grafika, Jūs atradīsiet pareizo atbildi jebkurai ar krustojumu pārbraukšanu saistītajai situācijai gan "Tematisko uzdevumu..." grāmatā, gan uz ielas dabā. Pie nosacījuma, ka ziniet luksoforu un satiksmes regulētāja signālus.


1. Vai ir operatīvais transportlīdzeklis?
Tas netraucēti aizbrauc pirmais. 2. Vai ir luksofors vai satiksmes regulētājs?
Ja ir abi, pakļaujies regulētājam!    (Zīm. Nr 1.)
Vadoties pēc signāla, pārbrauc krustojumu. 3. Vai ir galvenais ceļš?
Varbūt nepamanīji luksoforu?   (Zīm. Nr 2.)
Pirmais brauc piebraukušais pa galveno ceļu.
  - Ja galvenais ceļš krustojumā maina virzienu, pirmais brauc piebraukušais no labās puses.   (Zīm. Nr 3.
  - Netraucējot piebraukušo pa galveno ceļu, atļauts braukt arī no mazāksvarīgā.   (Zīm. Nr 4.)

Priekšroka braukt ir piebraukušajam no labās puses.    (Zīm. Nr 5.)


I e g a u m ē !

1. Vienādos apstākļos ar bezsliežu transportu priekšroka ir tramvajam.   (Zīm. Nr 6. 7. 8.)
    8. zīm. tramvajam un auto nav vienādi apstākļi. Tramvajs nogriežas uz luksofora papildsekciju, kura
    deg ar sarkano pamatsignālu, tādēļ priekšroka ir auto, kurš brauc uz zaļo luksofora signālu.

2. Nogriežoties pa kreisi, palaid no pretējā virziena braucošos taisni, pa labi.  (Zīm. Nr 9.)
     I z ņ ē m u m s - krustojums, kur galvenais ceļš maina virzienu.   (Zīm. Nr 10.)
3. Nogriežoties pa labi vai pa kreisi jebkurā krustojumā (regulēts, neregulēts, ar galveno
    ceļu vai bez tā), palaid gājējus, kuri šķērso brauktuvi, kurā tu iegriezies.   (Zīm. Nr 11.)
4. Neiebrauc krustojumā, kurā sastrēgums, un tu arī tajā iestrēgsi.
5. Ja pie krustojuma kopā ar luksoforu ir ceļa zīmes, izpildi to prasības.   (Zīm. Nr 12.)
     I z ņ ē m u m i :
   -   priekšrocības zīmes darbojas tad, kad luksofors izslēgts vai tajā pastāvīgi mirgo dzeltenais signāls;
   -   regulētāja signāls (norādījums) ir svarīgāks par luksofora signālu, ceļa zīmi vai apzīmējumu.


Zināšanu pārbaudes tests.

Šie jautājumi nav atrodami mācību testu grāmatā.

1. Ceļa līkumā Jūs braucāt ar ātrumu 30 km/h. Kāds būs centrbēdzes spēks, ja nākošreiz šajā līkumā brauksiet ar ātrumu 60 km/h?
a) Tāds pats.
b) 2 reizes lielāks.
c) 3 reizes lielāks.
d) 4 reizes lielāks.

2. Samazināts spiediens automobiļa riepās:
a) Uzlabo saķeri ar asfaltbetona segumu.
b) Izsauc paaugstinātu nodilumu riepas vidusdaļā.
c) Var izmainīt automobiļa vadāmību.
d) Būtiski neietekmē automobiļa kustību.

3. Kas jādara vadītājam, braucot pa apledojušu ceļu stāvā un garā lejupceļā?
a) Pirms lejupceļa jāsamazina ātrums, lejupceļā jābremzē ar darba bremzi.
b) Pirms lejupceļa jāieslē zemāks pārnesums, lejupceļā jācenšas nebremzēt ar darba bremzi.
c) Pārnesumu svira jāpārslēdz neitrālā stāvoklī, lejupceļā jābremzē ar stāvbremzi.

4. Kādos gadījumos, braucot lietus laikā, palielinās iespējamība, ka sāksies akvaplanēšana?
a) Samazinot braukšanas ātrumu.
b) Braucot pa ceļu ar raupju asfalta segumu.
c) Ja riepām ir nodilis protektors.
d) Visos iepriekšminētajos gadījumos.

5. Vadītāja rīcība, pēkšņi ieraugot sev priekšā uz brauktuves gājēju?
a) Strauji griezt stšri pa kreisi.
b) Griezt stūri pretēji gājēja virzienam.
c) Bremzēt.
d) Strauji griezt stūri pa labi.



Gribu atkārtot

.
Hosted by uCoz