.
Sākums
Par autoskolu
Kontroldarbs
Drošības ābece
Apgaismojums
Manevrēšana
Lando.ru
CSDD eksāmens
Vadīšanas tehnika
Trajektorijas
Auto pārbaude
Eksāmena figūras
Krustojums


Hosted by uCoz













Sākot kustību "estakādes" kāpumā, eksamenējamais priekšā redz debesis, ēku jumtus un auto mērinstrumentu paneli. Jocīga sajūta...




Tā "estakādes" kāpumā automobilis izskatās no malas.


















   Izpildīt šo figūru, vadoties pēc auto un "kabatas" gabarītu izjūtas, intuitīvi var pēc ļoti ilgstošiem treniņiem. Daudz ātrāk uz panākumiem var cerēt, ja vadies pēc konkrētiem orientieriem, ja iebraukšanu sadali etapos, atbilstoši šiem orientieriem. Piedāvāju savu
figūras izpildes variantu.

    1. Braucu garām "kabatai". Kad 1. statīvs labējā sāna logā redzams tā, kā parādīts fotogrāfijā     apstājos.

Griežu stūri pa labi līdz galam.

    2. Braucu atpakaļgaitā - griežos uz "kabatas" diagonāli. Kad kreisajā sānskata spogulī 3. statīvs redzams tā, kā parādīts fotogrāfijā,    apstājos.

Griežu stūri 1,5 apgriezienus pa kreisi.

    3. Iebraucu "kabatā" pa tās diagonāli. Kad 1. statīvs pie labējā sānskata spoguļa redzams tā, kā parādīts fotogrāfijā,   apstājos.

Griežu stūri pa kreisi līdz galam.

     4. Braucu - iegriežu auto priekšgalu "kabatā". Kad jūtu, ka labējais priekšējais ritenis pieskaras ietves bortakmenim,    apstājos.
Pārliecinos, ka:
- Kreisajā sānskata spogulī 5. statīvs nav aizslēpies aiz auto pakaļgala.
- Labējā sānskata spogulī auto ir paralēli ietves bortakmenim.

P i e z ī m e .

    Pirmajā un trešajā punktos fotogrāfijās parādītie orientieri dažādu marku automobiļiem nedaudz atšķiras. Šie orientieri atšķiras arī pie dažāda vadītāja sēdekļa un kreisā sānskata spoguļa regulējuma vienā un tajā pašā automobilī. Arī vadītāja poza, galvas stāvoklis atstāj iespaidu uz rezultātu. Jūsu instruktori to zinās paskaidrot.





Raksturīgas kļūdas.











CSDD eksāmenā figūra jāizpilda, pielietojot stāvbremzi.

Izejas pozīcija:

Izslēgts pārnesums, nobremzēta stāvbremze, atlaisti visi pedāļi.

Darbošanās secība:

 1.   Izslēdz sajūgu, ieslēdz 1. pārnesumu.

 2.   Nospied stāvbremzes fiksatoru, sviru pagaidām nenolaid.
   Nospiest fiksatoru vari arī tieši pirms sviras nolaišanas, tikai uztraukumā nekļūdies.

 3.   Piedod gāzi apmēram līdz 2 tūkst. apgriezieniem pēc tahometra, vai pēc motora skaņas. Turi gāzes pedāli nekustīgu!

 4.   Atlaid sajūga pedāli līdz stāvoklim,kurā sajūgs sāk ieslēgties. Turi arī sajūga pedāli!
   Sajūga ieslēgšanās pazīmes.
 -   Motora apgriezieni pie pastāvīgas gāzes samazinās (skaties tahometrā vai klausies motora skaņu).
 -   Auto sāk trīcēt. Priekšējās piedziņas auto pakaļgals nedaudz noslīgst.

 5.   Droši un pilnīgi nolaid stāvbremzes sviru. Sajūga pedāli turpini, kā iepriekš, turēt.
   Automobilim laideni jāsāk braukt. Ja tā nenotiek, vai auto sāk atripot, nedaudz - par dažiem milimetriem atlaid sajūga pedāli.

  Raksturīgas kļūdas:

 -   4. punktā atlaižot sajūga pedāli, atlaiž arī gāzi.
 -   4. punktā nezina pedāļa pozīciju, kurā sajūgs sāk ieslēgties.
 -   5. punktā, nolaižot stāvbremes sviru , nekontrolē kājas un atlaiž arī sajūga pedāli.



Apstājoties īslaicīgi nelielā kāpumā, stāvbremzi parasti nelieto.

Izejas pozīcija:

Ieslēgts 1. pārnesums, nospiesti sajūga un darba bremzes pedāļi.

Darbošanās secība:

   1. Atlaid sajūga pedāli līdz 2. pozīijai. Motora skaņa kļūst dobjāka, tahometrs uzrāda nelielu apgriezienu samazināšanos.
   2. Veikli labo pēdu pārcel uz gāzes pedāli un "uzgāzē".
   3. Nekavējoties nedaudz atlaid sajūga pedāli, panākot auto laidenīgu sakustēšanos.

Raksturīgas kļūdas:

 *   Ja sajūga pedāli atlaidi par maz, auto sāks atripot. Nebaidies no nelielas (līdz 20 cm.) atripošanas.
 *   Ja sajūga pedāli atlaidi par daudz, motors "noslāps".

.

Hosted by uCoz