.
Sākums
Par autoskolu
Kontroldarbs
Drošības ābece
Apgaismojums
Manevrēšana
Lando.ru
CSDD eksāmens
Vadīšanas tehnika
Trajektorijas
Auto pārbaude
Eksāmena figūras
Krustojums



Календарь

Iestāšanās kursos:

 29 289 042






SEDANS
USA-Sedan, GB-Saloon, F-Berline, D-Limousine,








No autosporta vēstures.

 1894. gada 7. jūnijs. Maršrutā Parīze – Ruāna notiek pasaulē pirmās autosacīkstes. Pirmo vietu sadala automobiļi „PEŽO” un „PANAR – LEVASSOR”.

 1900. gads. Francijā Melunas pilsētā notiek pirmās autosacīkstes pa apli.

 1904. gads. Vācijā notiek pasaulē pirmais autorallijs – Gerkomera trofejas izcīņa.

 1905. gads. Amerikānis Frederiks MARIOTS ar automobili „STENLI” uzstāda oficiālu pasaules ātruma rekordu, sasniedzot 205,38 km/h.

 1937. gads. Anglis Džordžs EISTONS ar automobili „TANDERBOLT” pārsniedz 500 kilometru ātruma robežu, uzrādot 502,43 km/h.

 1947. gads. Anglis Devids KOBBS ar automobili „REILTON MOBIL SPEŠEL” pārsniedz 600 kilometru ātruma robežu, uzrādot 634,26 km/h.

 1950. gads. Notiek pirmais Pasaules Čempionāts 1. formulas sacensībās aplī. Uzvar itālis D. Farina ar automobili „ALFA – ROMEO 158”.

 1963. gads. Amerikānis Arts ARFONS ar reaktīvo automobili „GRIN MONSTER” pārsniedz 800 kilometru ātruma robežu, uzrādot 863,73 km/h.

 1964. gads. Amerikānis Arts ARFONS ar savu „GRIN MONSTER” pārsniedz 900 kilometru ātruma robežu, uzrādot 927,87 km/h.

 1968. gads. Notiek pirmais Pasaules Čempionāts autorallijā starp automobiļu markām. Labāko rezultātu uzrāda marka „FORD” no Anglijas.

 1969. gads. Sasniegta 1000 km/h ātruma robeža. Amerikānis G. GABELIČS ar automobili „BLU-FLEIM” uzrāda 1014,29 km/h.



Pieskaries bultiņai ar kursoru...




EKSĀMENA ETAPI.


1. Iepazīties ar automobili, ar kuru būs jākārto eksāmenu.

    - Izmēģināt, cik efektīgi automobiļa uzvedību iespaido stūre, vadības pedāļi un sviras.
    - Pēc pretendenta izvēles izmēģināt izpildīt kādu no 3. punktā uzskaitītajām eksāmena figūrām.

2. Atbildēt uz jautājumiem par auto uzbūvi.

     Jautājumu saturs:

-   Riepu atbilstības sezonai, stāvokļa un spiediena tajās pārbaude;
-   Motora dzeses un eļlošanas sistēmu pārbaude un tehniskā apkalpe;
-   Darba bremžu sistēmas pārbaude;
-   Logu stiklu tīrītāju darbības pārbaude;
-   Apgaismojuma un signalizācijas ierīču darbības pārbaude;
-   Auto riteņa nomaiņas kārtība, šajā gadījumā nepieciešamie drošības pasākumi.
                    Atbildes uz jautājumiem  

3. Izpildīt divas figūras slēgtā eksāmenu laukumā.

     Figūru uzskaitījums:

-   Stāvvieta paralēli braukšanas virzienam ("kabata").      Skatīties  
-   "Kases automāts";
-   Iebraukšana gabarītvārtos ("boksā");
-   Apgriešanās braukšanai pretējā virzienā;
-   Braukšanas uzsākšana augšupceļā.

Figūru "kabata" obligāti jāizpilda visiem.
Otro figūru katram individuāli nozīmē datorprogramma.


4. Braukšana pilsētā un ārpus tās reālos ceļa apstākļos.

-   Brauciena ilgums ne mazāks par 25 minūtēm.
-   Brauciena maršrutu izvēlas CSDD inspektors.

   Piezīmes.

Pirms eksāmena datorprogramma pretendentam nozīmē:

-   CSDD inspektoru un eksāmena automobili;
-   Vienu no jautājumiem par auto uzbūvi;
-   Otro, slēgtajā laukumā izpildāmo eksāmena figūru.

EKSĀMENA REZULTĀTU VĒRTĒŠANA.

1. Pretendenta darbības, iepazīstoties ar eksāmena automobili, netiek vērtētas.

2. Ja zināšanas par auto pārbaudi un sagatavošanu braucienam nepietiekamas, eksāmena kopējā rezultātā tiek ieskaitīta nenozīmīga kļūda.

3. Ja eksāmena figūra netiek izpildīta, tiek ieskaitīta bīstama kļūda.
- "Stāvvietā paralēli braukšanas virzienam" jāiebrauc ar ne vairā par vienu kustību atpakaļgaitā, jāizbrauc ar ne vairā par vienu kustību uz priekšu. Aizliegts pieskarties ierobežojošajiem statīviem, uzbraukt uz labo pusi ierobežojošās apmales. Auto kreisā sāna elementiem (t. sk. spogulis) jāatrodas iekšpus noteiktās stāvvietas robežas.
- "Kases automātam" jāpieskaras, neatraujoties no sēdekļa. Aizliegts elementam pieskarties ar automobili, pabraukt atpakaļgaitā.
- "Apgriešanās braukšanai pretējā virzienā" jāveic ar ne vairāk par vienu kustību atpakaļgaitā, ar auto konstrukciju neizvirzoties ārpus norobežotā laukuma, nepieskaroties pie statīviem.
- "Iebraukšana gabarītvārtos" tiek ieskaitīta, ja tā veikta ar vienu kustību atpakaļgaitā, ar auto nepieskaroties ierobežojošajiem statīviem, neizvirzoties ārpus figūras gabarītiem.
- 'Braukšanas uzsākšana augšupceļā" jāizpilda nenoslāpējot motoru, nepielietojot darba bremzi, neatripojot, nepieļaujot riteņu buksēšanu.

4. Uz ielām un ceļiem pieļautās kļūdas novērtē CSDD inspektors.

-   Ja kļūda nav bīstama satiksmes drošībai, tā ir nenozīmīga kļūda.
-   Ja kļūda noteiktos apstākļos var būt bīstama satiksmei, tā ir vidēji smaga kļūda.
-   Ja kļūda rada reālus draudus satiksmei, tā ir bīstama kļūda.

Eksāmens nav nokārtots, ja pretendents:

- Ar diviem mēģinājumiem nav izpildījis figūru;
- Ir pieļāvis bīstamu kļūdu;
- Ir pieļāvis 3 vienāda rakstura vai 4 dažāda rakstura vidēji smagas kļūdas;
- Ir pieļāvis 6 nenozīmīgas kļūdas.


EKSĀMENA REZULTĀTU IESPAIDOJOŠIE FAKTORI.


1.Pretendenta zināšanas un mākas.

Tās, neapšaubāmi, ir galvenās jebkura eksāmena nokārtošanai.

2. Pretendenta psihes īpatnības, stāvoklis.

      Eksāmenā vairāk vai mazāk uztraucas visi. Sievietes ir emocionālākas par vīriešiem. Tieši viņām, kārtojot eksāmenu pirmo reizi, visbiežāk nepaveicas apmulsuma, paškontroles zaudēšanas iespaidā. Arī uz vīriešiem stress atstāj negatīvu iespaidu. Tomēr viņi parasti neveiksmi piedzīvo pašpārliecinātības, izrādīšanās dēļ.

3. Eksāmena brauciena ilgums.

Braucot 50 minūtes, pieļausi divreiz vairāk kļūdu, kā 25 minūtēs.

4. Brauciena maršruts.

     Braukšanas apstākļi dažādās ielās un krustojumos ir atšķirīgi. Atšķiras arī auto stāvlaukumu iekārtojums un iespējas tajos parkoties. Atšķirīgs būs arī braucienā pieļauto kļūdu skaits.

5. Braukšanas apstākļi maršrutā.

     Braukšanas apstākļi vienā un tajā pašā vietā, krustojumā dažādos brīžos arī var būt ļoti atšķirīgi. Krustojums var būt brīvs no transportlīdzekļiem un nav problēmu to pārbraukt. Bet turpat mēdz būt tik sarežģīta situācija, ka kļūdīsies pat pieredzējis vadītājs.

6. CSDD inspektors.

     Inspektors ir parasts cilvēks ar savām pozitīvajām un arī negatīvajām īpašībām. Viņa attieksmi pret eksamenējamo, eksāmena rezultātu iespaido daudzi apstākļi, kurus šeit neiztirzāšu. Taču, neapšaubāmi, inspektora ietekme uz eksāmena rezultātu ir liela. Viņš izvēlas maršrutu un eksāmena brauciena ilgumu. Viņš novērtē kļūdas. Viņš veido psiholoģisko klimatu eksāmena auto kabīnē.

Vēlu veiksmi eksāmenā!



Tabulu pielietoju, pārbaudot savu apmācāmo tekošās vadīšanas iemaņas ceļa apstākļos, kā arī novērtējot viņu gatavību
CSDD braukšanas eksāmenam. Domāju, ka CSDD inspektoru eksāmena vērtējums varētu būt ļoti līdzīgs.





Hosted by uCoz